Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

"Είμαι Παιδί και Άνθρωπος μαζί"

 


Τι ζητάει ένα παιδί; Τι (δεν) χρειάζεται; Τι δικαιώματα έχει; Ένα κείμενο της ΠΡΩΤΑ.12 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού.

 

Είμαι Παιδί… Είμαι Άνθρωπος

Δεν ανήκω… στους γονείς μου, σε φύλο, φυλή, χρώμα, καταγωγή, κατηγορία, εικόνα ή κατάσταση που άλλοι έφτιαξαν για μένα 

Ανήκω στην ηλικία μου, στον εαυτό μου, στα συναισθήματά μου, στις ιδέες μου, στις αδυναμίες μου, στις αναπηρίες μου, στις ικανότητές μου, στα όνειρά μου

Σέβομαι αλλά και ζητάω σεβασμό και κατανόηση από τους γονείς μου, τους δασκάλους μου, όσους και όσες έχουν την ευθύνη να παίρνουν αποφάσεις για μένα, τις παρέες μου και κάθε γείτονά μου

Χρειάζομαι ελευθερία σκέψης και έκφρασης, εμπιστοσύνη, αποδοχή, καθαρές συμφωνίες, να με ακούν, να με πιστεύουν, να με φροντίζουν, να μαθαίνω, να συζητάω, να παίζω, να δημιουργώ, να εξερευνώ, να χαίρομαι, να συμμετέχω

Δεν χρειάζομαι διαταγές, πίεση, τιμωρίες, απειλές, κηρύγματα, κατήχηση και κάλυψη της αλήθειας

Έχω δικαίωμα… να ενημερώνομαι, να δοκιμάζω, να ψάχνω, να κάνω λάθη, να ξαναδοκιμάζω, να στεναχωριέμαι, να απογοητεύομαι, να θυμώνω, να ξεσπάω, να ξανασκέφτομαι, να προσπαθώ

Ζητάω… να καταλάβετε πώς νοιώθω, πώς σκέφτομαι, τι θέλω, τι μπορώ, πώς μεγαλώνω, πώς αλλάζω, πώς ανακαλύπτω σιγά σιγά τον εαυτό μου, αλλά και πού φτάνουν τα όριά μου

Ζητάω... να σέβεστε την προσωπικότητά μου, την αξιοπρέπειά μου, τις επιθυμίες μου, τις επιλογές μου, τον ιδιωτικό μου χώρο και όσα δικά μου δεν θέλω να γίνονται δημόσια 

Ζητάω… να μη μου ζητάτε την τελειότητα και τους καλύτερους βαθμούς

Ζητάω… προστασία από τη βία, την κακομεταχείριση, την παραμέληση, την εκμετάλλευση, την εξαπάτηση, τα ψέματα, τα «πρέπει» και τα «μη»  

Ζητάω... έμπνευση, καλά παραδείγματα, χώρο, χρόνο, αισιοδοξία και υποστήριξη, να περιμένω το αύριο με λαχτάρα

Ζητάω πολλά; Είμαι Παιδί και Άνθρωπος μαζί!

ΠΡΩΤΑ12



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου