"Το καθημερινό ημερήσιο σχολικό
πρόγραμμα αρχίζει στις 8.00 με την προσέλευση των μαθητών στο χώρο του
σχολείου.
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας
υποδέχονται τους μαθητές στις εισόδους του σχολείου και οι γονείς–συνοδοί
αποχωρούν.
Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης
των μαθητών (8.00-8.10) δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου
ουδείς άλλος εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Στις 8.10, μετά το ηχητικό σήμα
(κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων
κλείνουν οι είσοδοι και οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τμήματα ή τάξεις στον
προκαθορισμένο χώρο και τα τμήματα ή τις τάξεις επιτηρούν οι διδάσκοντες σε
αυτά την 1η διδακτική ώρα.
Εκ μέρους του συλλόγου
διδασκόντων ο Διευθυντής του σχολείου ή αναπληρωτής του ή μέλος του Συλλόγου
Διδασκόντων προβαίνει σε πιθανές ανακοινώσεις-οδηγίες που αφορούν την εύρυθμη
λειτουργία του σχολείου και την μαθητική ζωή της συγκεκριμένης μέρας ή και σε
γενικότερα θέματα.
Μετά το πέρας της συγκέντρωσης οι μαθητές κατά
τμήματα και οργανωμένα κατευθύνονται στις αίθουσές τους συνοδεία των
εκπαιδευτικών που διδάσκουν την 1η ώρα".
(ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, Μαρούσι, 31-08-2016 Αρ. Πρωτ.:
139808/Δ1)
"Κάθε λεπτό μετράει..!!!"
Αγαπητοί γονείς,
Το παραπάνω απόσπασμα της εγκυκλίου αποτελεί το τυπικό-νομοθετικό κομμάτι της έγκαιρης πρoσέλευσης των μαθητών στο σχολείο. Πίσω όμως από αυτό, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός παραγόντων, ψυχολογικών - συναισθηματικών, παιδαγωγικών, διδακτικών και παραγόντων οι οποίοι αφορούν στη γενικότερη λειτουργία της σχολικής μονάδας και οι οποίοι σχετίζονται με την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών το πρωί στο σχολείο.
Δεν αναφερόμαστε σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις καθυστερημένης προσέλευσης μαθητών/τριών, αλλά στην καθυστερημένη προσέλευση η οποία επαναλαμβάνεται και αποτελεί καθημερινή συνήθεια και ρουτίνα για ορισμένα παιδιά.
Το παιδί που συστηματικά καθυστερεί να προσέλθει στο σχολείο, μπαίνει πάντα στην τάξη, αφού όλοι έχουν τακτοποιηθεί και έχει ξεκινήσει η διδακτική διαδικασία. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το παιδί σας θα αρχίσει την ημέρα του με άγχος προκειμένου να προλάβει τις διαδικασίες και την εργασία των υπόλοιπων συμμαθητών του. Αυτός δεν είναι ο ωραιότερος τρόπος για να ξεκινήσει κάποιος την ημέρα του!! Και αυτό το άγχος ακολουθεί το παιδί, πολλές φορές, όλη την ημέρα...
Η ορθογραφία, π.χ.,έχει ξεκινήσει και το παιδί έχει χάσει ένα μεγάλο ή μικρό κομμάτι της διαδικασίας, δεν έχει σημασία, και προσπαθεί ή να δει από τον διπλανό του, ή ο εκπαιδευτικός ξαναρχίζει την υπαγόρευση, έτσι ώστε να αναπληρωθεί το κενό... Όλη η τάξη περιμένει λοιπόν να γράψει το παιδί την ορθογραφία που έχασε. Έτσι χάνεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος.
Έχει υπολογιστεί ότι 5 λεπτά αργοπορίας στην τάξη σημαίνει 3 χαμένες μέρες το χρόνο, 10 λεπτά, 6 μέρες χαμένες και 15 λεπτά, 9 μέρες χαμένες το χρόνο!! Και δυστυχώς αυτό δεν αφορά μόνο στο παιδί που καθυστερεί, αλλά και σε ολόκληρη την τάξη..Εάν λοιπόν το παιδί σας αργεί συστηματικά στο σχολείο, αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τη διαδικασία μάθησής του, αλλά και τη σχέση του με το σχολείο και τους συμμαθητές του.
Διότι, η καθυστερημένη προσέλευση στο σχολείο δεν συνεισφέρει θετικά στην κοινωνική εικόνα του παιδιού, επηρεάζοντας αρνητικά και την αυτοεικόνα του...." Όλο αργεί ο... η...." Πάλι η δασκάλα λέει την ορθογραφία για τον... την...¨κλπ... Αυτό το καταλαβαίνουν τα παιδιά που δεν έρχονται με συνέπεια στο σχολείο και επηρεάζονται ψυχολογικά, προκαλώντας τους αρνητικά συναισθήματα.
Η καθυστερημένη άφιξη του παιδιού στο σχολείο, και μάλιστα όταν βλέπει ότι αυτή η καθυστέρηση δεν αξιολογείται αρνητικά από τους γονείς του, καλλιεργεί εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με τις υποχρεώσεις του και τη σχέση του με το σχολείο. Ως εκ τούτου δεν το βοηθάμε να γίνει υπεύθυνο και ώριμο.
Ο χρόνος από τις 8:00 μέχρι τις 8:10 που χτυπάει το κουδούνι, είναι ένα χρονικό διάστημα πολύτιμο για τα παιδιά. Είναι χρόνος προσαρμογής. Αποχαιρετούν τους συνοδούς τους στην πόρτα του σχολείου και συναντιούνται με τους συμμαθητές τους. Θα πουν τα νέα τους και θα κουβεντιάσουν. Είναι λοιπόν αυτό το χρονικό διάστημα, διάστημα προσαρμογής και μετάβασης από το σπίτι και την οικογένεια, στο σχολείο και στη "σχολική οικογένεια". Είναι κρίμα αυτό το χρονικό διάστημα να το στερούμε από τα παιδιά μας.... Τους βοηθά να ξεκινήσουν την ημέρα τους με ηρεμία.
Εκτός όμως από τους ψυχολογικούς - συναισθηματικούς, παιδαγωγικούς, διδακτικούς λόγους που καθιστούν σημαντική και απαραίτητη την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών, υπάρχουν και λόγοι που αφορούν στη λειτουργία του σχολείου.
Το σχολείο δε διαθέτει φύλακα ή κάποιον που να επιφορτίζεται με το άνοιγμα της πόρτας μετά την προσευχή. Όταν λοιπόν οι πόρτες κλείνουν από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχει κάποιος που να τις ανοίγει προκειμένου να μπουν στο χώρο του σχολείου οι μαθητές/τριες που έχουν καθυστερήσει . Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να μπουν με τους μαθητές/τριες στην τάξη για να αρχίσει το μάθημα. Είναι αυτό το διάστημα καίριο για το σχολείο διότι πρέπει όλοι να μπουν στις τάξεις τους και να ρυθμιστούν πλήθος ζητημάτων από τον Δ/ντή/ντρια του σχολείου. Όταν λοιπόν πρέπει κάποιος να ανοίγει την πόρτα, αυτό σημαίνει ότι δεν ολοκληρώνει εργασίες που οφείλουν εκείνη την ώρα να ολοκληρωθούν. Αυτό δημιουργεί μεγάλη δυσλειτουργία στη σχολική μονάδα.
"Κάθε λεπτό μετράει..!!!"
Αγαπητοί γονείς,
Το παραπάνω απόσπασμα της εγκυκλίου αποτελεί το τυπικό-νομοθετικό κομμάτι της έγκαιρης πρoσέλευσης των μαθητών στο σχολείο. Πίσω όμως από αυτό, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός παραγόντων, ψυχολογικών - συναισθηματικών, παιδαγωγικών, διδακτικών και παραγόντων οι οποίοι αφορούν στη γενικότερη λειτουργία της σχολικής μονάδας και οι οποίοι σχετίζονται με την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών το πρωί στο σχολείο.
Δεν αναφερόμαστε σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις καθυστερημένης προσέλευσης μαθητών/τριών, αλλά στην καθυστερημένη προσέλευση η οποία επαναλαμβάνεται και αποτελεί καθημερινή συνήθεια και ρουτίνα για ορισμένα παιδιά.
Το παιδί που συστηματικά καθυστερεί να προσέλθει στο σχολείο, μπαίνει πάντα στην τάξη, αφού όλοι έχουν τακτοποιηθεί και έχει ξεκινήσει η διδακτική διαδικασία. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το παιδί σας θα αρχίσει την ημέρα του με άγχος προκειμένου να προλάβει τις διαδικασίες και την εργασία των υπόλοιπων συμμαθητών του. Αυτός δεν είναι ο ωραιότερος τρόπος για να ξεκινήσει κάποιος την ημέρα του!! Και αυτό το άγχος ακολουθεί το παιδί, πολλές φορές, όλη την ημέρα...
Η ορθογραφία, π.χ.,έχει ξεκινήσει και το παιδί έχει χάσει ένα μεγάλο ή μικρό κομμάτι της διαδικασίας, δεν έχει σημασία, και προσπαθεί ή να δει από τον διπλανό του, ή ο εκπαιδευτικός ξαναρχίζει την υπαγόρευση, έτσι ώστε να αναπληρωθεί το κενό... Όλη η τάξη περιμένει λοιπόν να γράψει το παιδί την ορθογραφία που έχασε. Έτσι χάνεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος.
Έχει υπολογιστεί ότι 5 λεπτά αργοπορίας στην τάξη σημαίνει 3 χαμένες μέρες το χρόνο, 10 λεπτά, 6 μέρες χαμένες και 15 λεπτά, 9 μέρες χαμένες το χρόνο!! Και δυστυχώς αυτό δεν αφορά μόνο στο παιδί που καθυστερεί, αλλά και σε ολόκληρη την τάξη..Εάν λοιπόν το παιδί σας αργεί συστηματικά στο σχολείο, αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τη διαδικασία μάθησής του, αλλά και τη σχέση του με το σχολείο και τους συμμαθητές του.
Διότι, η καθυστερημένη προσέλευση στο σχολείο δεν συνεισφέρει θετικά στην κοινωνική εικόνα του παιδιού, επηρεάζοντας αρνητικά και την αυτοεικόνα του...." Όλο αργεί ο... η...." Πάλι η δασκάλα λέει την ορθογραφία για τον... την...¨κλπ... Αυτό το καταλαβαίνουν τα παιδιά που δεν έρχονται με συνέπεια στο σχολείο και επηρεάζονται ψυχολογικά, προκαλώντας τους αρνητικά συναισθήματα.
Η καθυστερημένη άφιξη του παιδιού στο σχολείο, και μάλιστα όταν βλέπει ότι αυτή η καθυστέρηση δεν αξιολογείται αρνητικά από τους γονείς του, καλλιεργεί εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με τις υποχρεώσεις του και τη σχέση του με το σχολείο. Ως εκ τούτου δεν το βοηθάμε να γίνει υπεύθυνο και ώριμο.
Ο χρόνος από τις 8:00 μέχρι τις 8:10 που χτυπάει το κουδούνι, είναι ένα χρονικό διάστημα πολύτιμο για τα παιδιά. Είναι χρόνος προσαρμογής. Αποχαιρετούν τους συνοδούς τους στην πόρτα του σχολείου και συναντιούνται με τους συμμαθητές τους. Θα πουν τα νέα τους και θα κουβεντιάσουν. Είναι λοιπόν αυτό το χρονικό διάστημα, διάστημα προσαρμογής και μετάβασης από το σπίτι και την οικογένεια, στο σχολείο και στη "σχολική οικογένεια". Είναι κρίμα αυτό το χρονικό διάστημα να το στερούμε από τα παιδιά μας.... Τους βοηθά να ξεκινήσουν την ημέρα τους με ηρεμία.
Εκτός όμως από τους ψυχολογικούς - συναισθηματικούς, παιδαγωγικούς, διδακτικούς λόγους που καθιστούν σημαντική και απαραίτητη την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών, υπάρχουν και λόγοι που αφορούν στη λειτουργία του σχολείου.
Το σχολείο δε διαθέτει φύλακα ή κάποιον που να επιφορτίζεται με το άνοιγμα της πόρτας μετά την προσευχή. Όταν λοιπόν οι πόρτες κλείνουν από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχει κάποιος που να τις ανοίγει προκειμένου να μπουν στο χώρο του σχολείου οι μαθητές/τριες που έχουν καθυστερήσει . Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να μπουν με τους μαθητές/τριες στην τάξη για να αρχίσει το μάθημα. Είναι αυτό το διάστημα καίριο για το σχολείο διότι πρέπει όλοι να μπουν στις τάξεις τους και να ρυθμιστούν πλήθος ζητημάτων από τον Δ/ντή/ντρια του σχολείου. Όταν λοιπόν πρέπει κάποιος να ανοίγει την πόρτα, αυτό σημαίνει ότι δεν ολοκληρώνει εργασίες που οφείλουν εκείνη την ώρα να ολοκληρωθούν. Αυτό δημιουργεί μεγάλη δυσλειτουργία στη σχολική μονάδα.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα βοηθήσετε τα παιδιά σας, με την έγκαιρη προσέλευσή τους, να ξεκινούν την ημέρα τους με ηρεμία, διασφαλίζοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που βοηθούν στην ανάπτυξή τους και στην ομαλή προσαρμογή τους στο σχολείο.
Η Δ/ντρια του σχολείου
Μαρία Μάσσου
Μαρία Μάσσου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου