Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Ε΄ Φιλαναγνωσία ... Ο γάτος που έμαθε στο γλάρο να πετάει...

Γιατί ...Φιλαναγνωσία στα Σχολεία ...

Διαβάζουμε…

Η λογοτεχνία καλλιεργεί τον άνθρωπο, οδηγεί στη γνώση και είναι πηγή ευχαρίστησης και διασκέδασης. Καλλιεργεί τη θετική συμπεριφορά προς την ίδια του την κουλτούρα και προς την κουλτούρα των άλλων. Βοηθά στην προσωπική και κοινωνική του ανάπτυξη.
Πηγαίνοντας τα παιδιά στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου μπορούν να αποκτήσουν πολλές εμπειρίες γνώσης και ατέλειωτες ώρες περιπέτειας. Διευρύνει την φαντασία, αναπτύσσει την γλωσσική ικανότητα, παρακινεί τα παιδιά να φανταστούν τις δικές τους ιστορίες, να εξερευνήσουν καλλιτεχνικά μέσα για να δημιουργήσουν τις δικές τους εικόνες.



Ευθύνη των ενηλίκων είναι να οδηγήσουν τους τα παιδιά στο μαγικό κόσμο των βιβλίων.


Επιμέρους στόχοι για τη Φιλαναγνωσία:

  • η άμεση εξοικείωση των μικρών μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση
  • η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με το λογοτεχνικό βιβλίο
  • η όξυνση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης
  • η αναζωογόνηση κι ο εμπλουτισμός της φαντασίας και της εφευρετικότητας
  • η ανάπτυξη της αισθητικής καλλιέργειας και της συναισθηματικής νοημοσύνης τους
  • η καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης με βιωματικό τρόπο
  • η ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών στην κατανόηση κειμένων, στην έκφραση απόψεων και ιδεών

Το Πρόγραμμά της Ε΄ ...Η Ε' τάξη διαβάζει... η Ε΄τάξη αλλάζει... συνδέεται άμεσα με:
  •  το Πρόγραμμα e-twinning ...A school reads... a school changes...., που εκπονείται στα πλαίσια της διαδικτυακής συνεργασίας του Σχολείου μας με ελληνικά και ευρωπαϊκά Σχολεία
  •  το Πρόγραμμα ...μίλα ... μη φοβάσαι.. που εκπονείται στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης και στοχεύει 1) στην ευαισθητοποίηση των παιδιών όσον αφορά τη διαφορετικότητα και 2) στη μείωση του εκφοβισμού και της επιθετικότητας
Μετά τα δρακοπαραμύθια δουλέψαμε το βιβλίο:


.........Ο γάτος που έμαθε στο γλάρο να πετάει..........






Μοιράζονται οι ρόλοι σε πολύχρωμα καρτελάκια. Κάθε παιδί έχει το δικό του ρόλο (18 ρόλοι για 18 παιδιά).
Διαβάζουν προσεχτικά το καθένα το ρόλο του.
Τα παιδιά σχηματίζουν έναν κύκλο και κλείνουν τα μάτια.
Με απαλή μουσική προσπαθούν να φανταστούν και να αισθανθούν το ρόλο τους.
Τους ζητείται να σχηματίσουν μια γραμμή κοιτάζοντας όλα τα παιδιά προς την ίδια κατεύθυνση και γίνονται κάποιες ερωτήσεις. Όποτε θεωρούν ότι μια ερώτηση ισχύει για το ρόλο τους, κάνουν ένα βήμα μπροστά.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1)    Νιώθω απελπισία και θυμό;
2)    Νιώθω φόβο;
3)    Νιώθω μεγάλη ευθύνη;
4)    Ντρέπομαι;
5)    Έχω άγχος για το αν θα τα καταφέρω;
6)    Με ενδιαφέρει το κέρδος;
7)    Φοβάμαι τι θα πει ο κόσμος;
8)    Θέλω να βοηθήσω;
9)    Θέλω να σώσω τον πλανήτη;
10)Νιώθω ότι έχω δύναμη και εξουσία;
Ο αναστοχασμός γίνεται στις θέσεις που έχουν φτάσει όπου τους γίνεται η ερώτηση πώς ένιωσαν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και σε ένα φύλλο χαρτί καταγράφουν τα συναισθήματά τους.
Ανακοινώνονται στην τάξη τα αποτελέσματα και ακολουθεί συζήτηση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου